fbpx

Partida del presidente de Ganvam

Fecavem lamenta la pèrdua de Juan Antonio Sánchez Torres, president de Ganvam

Barcelona, 25 de maig de 2017.- El president de Ganvam, Juan Antonio Sánchez Torres, ha mort avui a Madrid als 83 anys d’edat per causes naturals després de tota una vida dedicada al sector de l’automòbil.

Juan Antonio Sánchez Torres era advocat de formació i des de la dècada dels vuitanta, membre de la junta directiva de Ganvam, sent el seu president des de 1998. Formava part de la Junta Directiva de la CEOE, Cepime i Confemetal, i participava activament en diferents associacions nacionals i internacionals relacionades amb l’automòbil.

Va exercir la presidència de Ganvam desenvolupant un paper fonamental en la vertebració i unió de les patronals de l’automòbil, gràcies al seu tarannà, la seva humanitat i a les aportacions que sempre va realitzar per al bé del sector.

Per això, des de Fecavem i en nom de les quatre associacions que la integren, Gremi del Motor de Barcelona, Corve de Girona, ASTAVE de Tarragona i Automoció de Lleida, manifesten públicament el seu dolor per la seva pèrdua i s’adhereixen al dol de la seva família i dels integrants de Ganvam.

FECAVEM és la patronal que representa els comerciants dedicats a la venda de vehicles de Catalunya. Fecavem és l’organisme interprovincial constituït per les quatre associacions provincials catalanes, que són CORVE, ASTAVE, AUTOMOCIÓ DE LLEIDA i EL GREMI DEL MOTOR que coordina, gestiona, fomenta i defensa els interessos generals i comuns d’aquestes davant organismes i institucions públiques i privades.

Departament de Comunicació
Fecavem/Gremi del Motor
comunicacio@gremidelmotor.org
Tel. 93 415 06 95 ext.4

El sector de la distribució demana que s’abordi la mobilitat des de solucions integrals

Barcelona, 18 de maig de 2017.- El sector de la distribució i reparació de vehicles ha demanat que s’enfoquin els problemes de mobilitat i qualitat de l’aire en els nuclis urbans buscant solucions integrals. Així ha quedat palès avui durant la VI Jornada d’Automoció de Barcelona, celebrada en el marc de Automobile Barcelona i impulsada conjuntament per la Federación de Asociaciones de Concesionarios de la Automoción (Faconauto), per la Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor (Fecavem), amb el suport d’Esade Alumni i el Col•legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya així com CaixaBank Consumer Finance.Els vehicles de propulsió alternativa només representaran el 3% de les matriculacions el 2020

Les patronals Faconauto i Fecavem van destacar que el sector també aposta per un model d’automoció sostenible, eficient, segur i respectuós amb el medi ambient. No obstant això, han puntualitzat que les administracions, de la mà dels sectors implicats, haurien d’abordar els problemes de mobilitat i de qualitat de l’aire a les grans ciutats des d’una òptica integral, en què a més el vehicle privat tindrà un paper destacat.

En aquest sentit, han indicat que, per la seva capil•laritat, el vehicle privat és l’únic o principal enllaç amb les poblacions allunyades de les grans urbs, afectant-los de forma molt negativa qualsevol mesura que en limiti el seu ús.

Les dues organitzacions han subratllat que el sector de l’automoció en el seu conjunt està clarament apostant per motors moguts amb combustibles alternatius i que elements com el vehicle autònom o la connectivitat cotxe-infraestructura seran essencials per millorar l’eficiència i la racionalitat en la mobilitat urbana i interurbana

Aquesta aposta del sector ha de complementar-se, segons l’opinió de Faconauto i Fecavem, amb altres mesures, com fer un canvi de fiscalitat que propiciï la circulació de vehicles amb més exigències mediambientals; repensar els protocols d’actuació davant episodis d’alta contaminació, permetent la circulació de models menys contaminants i incentivant en aquests casos l’economia col•laborativa (car-sharing) o potenciar el transport públic i el transport d’empresa

Renovació del parc i combustibles alternatius

No obstant això, les dues mesures urgents per on passa la millora de la mobilitat són la renovació del parc automobilístic, així com que les administracions públiques donin suport de manera decidida i continuada la implantació de vehicles moguts amb combustibles alternatius.

Referent a això, durant la jornada, Faconauto i Fecavem, han recordat la preocupant edat mitjana del nostre parc automobilístic, un problema que, lluny de solucionar-se, anirà a pitjor, amb prop d’un 70% dels cotxes tenint més de 10 anys el 2020.

Per contra, l’evolució dels vehicles de combustibles alternatius no tindrà en els propers anys el desenvolupament esperat. Així, segons estimacions de la consultora MSI, el 2020 només suposaran el 3,6% de les matriculacions totals. Per això, les patronals consideren clau i imprescindible que el Govern sigui més ambiciós, tant en el pressupost com en la durada i la intensitat de la renovació del parc, apostant per les noves tecnologies, des dels motors de combustió interna optimitzats, els combustibles alternatius i fins als motors elèctrics.

En aquesta línia, les dues organitzacions han donat suport a la proposta per eliminar l’IVA als vehicles elèctrics que la patronal dels fabricants Anfac ha fet arribar recentment a la Comissió Europea.

«El vehicle privat no és un problema per a la mobilitat, sinó part de la seva solució, perquè és complementari al transport públic. Les administracions públiques han de comprendre que els enfocaments per buscar millores en la mobilitat passen per una òptica integral i per adonar-se que, com dic, la solució està al cotxe. El sector és el primer que aposta per un model d’automoció sostenible, eficient i segur, i tant marques com concessionaris estem sent protagonistes d’aquesta oportunitat, apostant per les noves tecnologies, els combustibles alternatius i els vehicles elèctrics, que comencen a ser una realitat «, ha dit el president de Faconauto i de Fecavem, Jaume Roura.

Faconauto és la patronal que integra les associacions de concessionaris oficials de les marques automobilístiques, de vehicles industrials i de maquinària agrícola presents en el mercat espanyol. En l’actualitat, representa els interessos de 2.198 concessionaris de turismes i 268 de vehicles industrials i maquinària agrícola dels quals depenen aproximadament les 1.726 empreses del segon nivell de distribució (agències i serveis oficials), el que totalitza més de 4.036 pimes d’automoció. Aquestes empreses generen 153.928 llocs de treball directes i una facturació de 30.686.000 d’euros anuals.

Fecavem és la patronal que representa els comerciants dedicats a la venda de vehicles de Catalunya. Fecavem és l’organisme que uneix al Gremi del Motor de Barcelona, Corve Girona, ASTAVE Tarragona i Automoció Lleida, i coordina, gestiona, fomenta i defensa els interessos generals i comuns d’aquestes davant organismes i institucions públiques i privades.